رییس مجلس در بشاگرد:

وام‌های بلاعوض مرهمی برای منطقه زلزله زده می‌شود



صبح ساحل، سیاسی _ رئیس مجلس در جمع مردم بشاگرد اظهار کرد: از اولین لحظات وقوع زلزله در این منطقه نمایندگان در خانه ملت پیگیر حل مشکلات حادثه‌دیدگان بودند و هماهنگی‌های لازم را با سازمان‌هایی مثل هلال‌احمر و بنیاد مسکن انجام دادند.

 

 به گزارش خانه ملت، دکترعلی لاریجانی که به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان و مناطق محروم بشاگرد و گوهران به استان هرمزگان سفر کرده است، با حضور در جمع مردم این منطقه خاطرنشان کرد: من از اولین روزهای زلزله مترصد حضور در این منطقه بودم اما با توجه به حجم کار و بررسی بودجه این سفر به تاخیر افتاد. اما از تهران و در جریان تدوین و تصویب لایحه بودجه منابع خوبی را برای مردم این منطقه در نظر گرفتیم. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان هلال‌احمر و بنیاد انقلاب اسلامی برآوردهای هزینه‌ای را در منطقه انجام داده‌اند و انشاءالله به زودی منابع تخصیص یافته در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه مردم منطقه بشاگرد همواره به سخت‌کوشی و علاقمند به انقلاب معروف بوده‌اند، گفت:‌ علاقه مردم این منطقه به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) همواره زبانزد بوده است و ما در تهران مردم بشاگرد را به عنوان مردمی سختکوش و انقلابی می‌شناسیم. دکتر لاریجانی با اشاره به ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این مردم بزرگ عزت را به ایرانیان بخشیده و نهضت محرومیت‌زدایی و تقسیم عدالت در سراسر کشور را پایه‌گذاری کردند؛ ما نیز براساس همین نگاه پیگیر مشکلات مردم منطقه هستیم و ارادات و توجه ما به مردم بشاگرد به عنوان مردمی انقلابی همواره پایدار خواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سخنرانی در جمع مردم منطقه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاقمندی این مردم به امام(ره) همواره زبانزد بوده است و ما در بودجه منابع خوبی را برای حل مشکلات مناطق محروم و رسیدگی به منطق زلزله زده به تصویب رسانده‌ایم که بخشی از آنها به صورت بلاعوض و بخشی به شکل وام‌های دراز مدت است ضمن آنکه به دنبال حل مشکل مردم این منطقه برای دریافت تسهیلات بانکی یعنی نداشتن ضامن هستیم و این موضوع در حال مرتفع شدن است.

 

بشاگرد را دوباره خواهیم ساخت

 

 رییس مجلس شورای اسلامی در جمع مردم زلزله‌زده بشاگرد اظهار کرد: ما در مجلس و همه مسئولان از این حادثه ناراحت شدیم، ولی با همت و تلاش مردم بشاگرد و مسئولان، بشاگرد را دوباره خواهیم ساخت.

 

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در سفر یک روزه‌اش به مناطق زلزله‌زده بشاگرد پس از بازدید از گوهران در محل اسکان موقت مردم شهر گوهران، مردم بشاگرد را مردمی ولایتمدار و صبور به انقلاب و اسلام دانست و عنوان کرد: مسئولان با تلاش و پیگیری باید تلاش کنند تا آسیب‌هایی که بر مردم وارد شده هرچه سریعتر رفع کنند. رییس مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه برای بازسازی درمانگاه، مدارس و اماکن عمومی آسیب‌دیده منابع موردنیاز درنظر گرفته شده و به تصویب رسیده، افزود: کمک‌های بلاعوض برای ساخت منازل شخصی مردم بشاگرد مصوب شده و کارها بخوبی جلو میرود و اگر هم کمبودی باشد، جبران خواهد شد.  لاریجانی ادامه داد: اگر مشکلی در خلل کارها بوجود بیاید آقای استاندار و همچنین آقای هاشمی‌نخل‌ابراهیمی(نماینده مردم بشاگرد در مجلس)، موضوعات را پیگیری خواهند کرد و تمام تلاش ما برای رفع مشکلات آسیب دیده بشاگرد است. وی همچنین بیان کرد: بشاگرد مردمانی عزیز و پیرو ولایت و اهل‌بیت(ع) دارد و ما در مجلس و همه مسئولان از این حادثه ناراحت شدیم، ولی با همت و تلاش مردم بشاگرد و مسئولان، بشاگرد را دوباره خواهیم ساخت. لاریجانی در ادامه نیز گفت: از خداوند می‌خواهیم هرچه سریعتر مشکلات این مردم حل شود. به گزارش ایسنا، وی همچنین از بخش‌های مختلف شهر گوهران(یکی از شهرهای بشاگرد) بازدید کرد و از نزدیک با مردم گفتگو کرد.  اضافه می‌شود، وی در ادامه از روستای ایرر و کرمستان نیز بازدید خواهد کرد.

 

رییس مجلس بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد

 

 رییس مجلس شورای اسلامی فرودگاه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد. علی لاریجانی و هیات همراه پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان هرمزگان و بشاگرد و شرکت در جلسه ستاد بحران استان هرمزگان دقایقی پیش فرودگاه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کردند. 

 

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان استان و منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس نیز در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها